TietoEVRY

Bravedo_Tieto

Yli sata koulutettua osaajaa IT Service desk -palveluun puolessa vuodessa

 

Lyhyesti:

  • Haaste: TietoEVRY halusi siirtää suomen- ja ruotsinkielisen Service desk -palvelun Tallinnasta Vaasaan. Uuteen keskukseen piti löytää sopivat vetäjät ja rekrytoida yli sata Service desk -asiantuntijaa nopealla aikataululla.
  • Bravedo-yhteisön ratkaisu: Barona IT vastasi keskuksen vetäjien ja Service desk -asiantuntijoiden rekrytoinnista sekä rekrytointimarkkinoinnista. Saranen järjesti rekrytoivat koulutusohjelmat. Muutosta tuettiin Baronan relocation palveluilla sekä osa-aikaisen työvoiman hallintaan suunnitellulla Jelpster-sovelluksella.

 

Digitaalisia palveluita ja ohjelmistoja tarjoava TietoEVRY halusi siirtää  Service desk -palvelunsa Tallinnasta Vaasaan osana IT-tukipalvelujen yhtenäistämistä. Tallinnan Service deskissä palveltiin ennen kaikkea yhtiön suomen- ja ruotsinkielisiä asiakkaita, ja suuri osa työntekijöistä oli kotoisin Suomesta ja Ruotsista. Muuton myötä 160 työpaikkaa syntyi Vaasaan.

 

Projektin haasteena oli löytää iso määrä osaajia lyhyessä ajassa. Bravedoon kuuluvan Baronan monialainen osaaminen yhdistettynä vahvaan alueelliseen presenssiin mahdollisti vahvan tuen TietoEVRYlle sekä osaavan henkilöstön löytämisen uuteen yksikköön.

 

TietoEVRY valitsi uuden toimipisteen pystyttäjäksi Barona IT:n, joka aloitti projektin etsimällä keskukselle sopivat vetäjät. Tallinnassa työskennelleille työntekijöille tarjottiin mahdollisuus siirtyä Vaasaan, ja Barona Relocation auttoi kymmeniä työntekijöitä asettumaan uuteen kotikaupunkiinsa. Samalla aloitettiin massiiviset toimenpiteet yli sadan suomea ja ruotsia puhuvan Service desk -asiantuntijan rekrytoimiseksi. Baronan markkinointi rakensi kampanjat rekrytointiin ja tiedottamiseen. Saranen puolestaan vastasi rekrytoivasta koulutusohjelmasta yhdessä Pohjanmaan ELY-keskuksen ja TE-palvelun kanssa. Koulutusohjelman kautta kaikki osallistujat työllistyivät uuteen yksikköön.  

 

Osaajat rekrytoitiin ja koulutettiin tarkan aikataulun mukaan, ja puoli vuotta projektin päättymisen jälkeen toiminta on täydessä käynnissä. Barona tukee edelleen TietoEVRYä rekrytoinneissa, ja myös Sarasen koulutusohjelmien avulla varmistetaan, että osaavia työntekijöitä koulutetaan lisää myös jatkossa. Lisäksi Baronan Jelpster-sovellus auttaa edelleen TietoEVRYä hoitamaan osa-aikaisesti työskentelevien asiantuntijoiden työn koordinoinnin.



160

REKRYTOITUA OSAAJAA

6

KUUKAUTTA

1

REKRYTOIVAA KOULUTUSOHJELMA

13

OSAAJAA KOULUTETTU REKRYTOIVAN KOULUTUSOHJELMAN AVULLA

Palveluntarjoajat

barona
saranen_consulting